onsdag 9 februari 2011

Välkomna till min amigurumiverkstad!

Hej!

Nu vill jag vara med och blogga om dessa mysiga figurer som kallas för amigurumi.
Vem är då jag? En tjej (okej jag är 25, snart 26, men kallar mig fortfarande för tjej) som bor på Öland. Jag jobbar inom äldrevården vilket jag trivs bra med. Uppvuxen på denna semesterö, man kan bo här på vintern också. Delar ett kollektiv (vissa kallar det för studentboende men då jag inte är ngn student så säger jag kollektiv) med ett flertal ungdomar/unga vuxna. Har nu virkat amigurumi i ett år och några månader. Är totalt fast, de är ju så roliga. Lyckas inte behålla så många av dem utan tycker det är roligare att virka till vänner och familj.
I den här bloggen kommer jag presentera mina alster bilder. Fofografering är ett annat stort intresse, så det kommer säkert en och annan bild som inte har med amisar att göra.

Jag är inte så duktig på att konstruera mönster helt från grunden så brukar ta ett färdigt mönster och lägga till egna detaljer allteftersom jag virkar. Ska försöka länka till grundmönstret så ofta jag kan, dvs om jag kommer ihåg vart jag hittade det någonstans.
Trädgårdsmusen Elvira vill vara först ut och presentera sig här på Trassla.
Hon är virkad efter Veronicas fina mönster:

Här ses Elvira tillsammans med min mammas trädgårdsmus.
Det var riktigt roligt att fotografera dessa små figurer förra sommaren/hösten. Bilderna har sparats i datorn tills nu. Då jag äntligen har tagit tag i att få igång en egen blogg.
Hoppas att ni ska trivas här och kanske hitta inspiration till att skapa egna små figurer.

1 kommentar:

  1. Vilka söta, har också det där mönstret och någon gång ska jag virka en sådan mus också^^

    SvaraRadera